چگونه شامپوی ملایم می تواند به سلامت موهای شما کمک کند

شامپو های ملایم

فهرست

موهای شما جزئی از سلامت جسم و روان شماست زیرا تاثیر زیادی در زیبایی ما دارد به این علت مراقبت از آن برای ما حائز اهمیت است پس بیایید با انتخاب یک شامپوی مناسب موهای خود قدمی خوب برداریم .

شامپوملایم چیست؟


شامپو های ملایم شامپوهایی هستند که در مقایسه با سایر شامپوها حاوی مواد پاک کننده ملایم و به طور کلی ضعیف تر (مواد شوینده و سورفاکتانت) هستند.

مواد پاک کننده به از بین بردن روغن و کثیفی موها کمک می کند ، اما شامپوهایی که حاوی مواد پاک کننده معمولی هستند می توانند موها را خشن ، بدون حالت و خشک کنند.

شامپو های ملایم نیز حاوی مواد نرم کننده و اغلب روغن های طبیعی و یا عصاره های گیاهان برای نرم نگه داشتن مو هستند.

یک شامپو ملایم می تواند یک انتخاب عالی برای هر یک از این موارد باشد:

شامپو برای مصرف هر روز
موهای آسیب دیده ، چه توسط مواد شیمیایی یا گرما.
موهای خشک یا شکننده
موهای معمولی
شوره سر
ریزش مو

شامپو های ملایم هم می توانند چربی و آلودگی را از بین ببرند و این کار را بدون اینکه به موهای شما آسیب برساند انجام می دهد .

با این وجود ، اگر موهای شما فوق العاده چرب است ، یا از محصولات زیادی مانند سشوار ، اتوی مو ، ژل ها ، یا موس استفاده می کنید ، یک شامپو قوی تر هنوز ممکن است جایی در روند مراقبت از موهای شما داشته باشد.

مزایای استفاده از شامپوملایم روی مو و پوست سر شما


آنچه یک شامپوی ملایم را از شامپوی قوی تر جدا می کند عدم وجود مواد پاک کننده قوی است که به عنوان مواد فعال کننده مواد شوینده و شناخته می شوند. سورفکتانت ها و مواد شوینده مواد تشکیل دهنده صابون مانند ی هستند که باقیمانده ، روغن و آلودگی در موهای شمارا از بین می برند .

شامپو های ملایم حاوی مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده هستند ، اما به اندازه شامپو پاک کننده از مواد شوینده ی قوی در آن استفاده نشده است.


شامپوهای ملایم حاوی مواد نرم کننده اضافی به شکل روغنهای طبیعی ، سیلیکون یا پروتئین هستند. مانند ابریشم و پروتئین حیوانی هیدرولیز شده است
آمینو اسید
گلیسرین
دی متیکون
پروپیلن گلیکول
کراتین
روغنهای طبیعی یا اساسی
عصاره های گیاهی
کره شی
ویتامین هایی مانند پانتنول و پرویتامین ها
ترکیباتی که در شامپوهای ملایم استفاده می شود فواید زیادی دارند.


شامپو ملایم برای موهای خشک


وقتی موهای شما رطوبت کافی را حفظ نمی کنند ، موهای خشک ایجاد می شوند. شامپوهای ملایم انتخابی عالی برای موهای خشک هستند زیرا باعث تمیز کردن ملایم می شوند اما موهای شما را از روغنهای طبیعی مورد نیاز خود محو نمی کند.

شامپو برای مصرف هر  روز   موهای آسیب دیده ، چه توسط مواد شیمیایی یا گرما.  موهای  خشک یا شکننده   موهای معمولی   شوره سر  ریزش مو
شامپو ملایم فولیکا جهت مصرف روزانه مخصوص موهای حساس و شکننده حجم 200 میلی لیتر

این شامپو در حجم 200 میلی‌لیتر، ترکیبات بسیار موثری برای بهبود بافت موهای آسیب دیده دارد. این شامپو با PH متعادل پوست سر را نمی‌آزراد و حس سبکی به موها می‌دهد. این شامپو حاوی ترکیبی موثر از ویتامین B5 و عصاره سبوس برنج دارد. این ترکیب موها را تقویت کرده و به بهبود بافت از بین رفته‌ی مو و ترمیم آن کمک می‌کند. پس از مدتی استفاده از این شامپو، موهای آسیب‌دیده و شکننده به موهایی نرم و براق و زنده تبدیل خواهد شد. این شامپو را می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد. مصرف آن هم مناسب خانم‌ها و هم آقایان است.

اگر موهای خشک دارید ، بعد از شامپو همیشه از نرم کننده استفاده کنید و بعد از دوش گرفتن ، روغن های مو را در نظر بگیرید.

شامپو ملایم برای ریزش مو


اگرچه نمی توان از ریزش مو جلوگیری کرد ، به خصوص با افزایش سن ،ولی ممکن است با درمان التهاب فولیکول مو ، ریزش مو را کند کنید. استفاده از یک شامپوی ملایم می تواند شما را از تحریک و آسیب رساندن به فولیکول مو به مرور زمان در امان نگه دارد.

اگر دچار ریزش مو هستید ، از یک شامپوی ملایم استفاده کنید تا از شکستگی و خشک شدن پوست سر خود جلوگیری کنید. فرمول های سخت تر ممکن است موها را خشک کرده و باعث شکسته شدن آن شود که منجر به ریزش بیشتر مو می شود.

شامپو ملایم برای موهای چرب


اگر موهای چرب دارید ، حداقل یک بار در هفته از یک شامپو قوی تر استفاده کنید. در این میان ، یک شامپوی ملایم قدرت پاک کنندگی کافی برای از بین بردن روغن اضافی دارد که برای استفاده روزانه شما مناسب است.

شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب و کدر مدلCLIMBA حجم 180میلی لیتر

شامپو ضد شوره لافارر حاوی سالیسیک اسید، کلیمبازول، اکتوپیروکس، آلفاگلوکان‌الیگوساکارید، عصاره رزماری، عصاره آلوئه‌ورا، عصاره مورد،Zn- PCA و ویتامین B5 و E می‌باشد که موجب کنترل و رفع شوره های چرب سر، از بین برنده عوامل میکروبی و قارچی مولد شوره، افزایش فعالیت میکروارگانیسم های مفید پوست سر می‌گردد،

ممکن است بخواهید از شامپوهایملایم حاوی سیلیکون اجتناب کنید (مانند سیکلومتریک و دی متیکون). اگرچه آنها می توانند موهای شما را براق نشان دهد ، اما ممکن است موهای شما را چرب ترکند.

شامپو ملایم برای موهای نازک


شامپو های ملایم همچنین برای جلوگیری از شکستگی و نرم نگه داشتن موها گزینه مناسبی برای موهای نازک هستند. به دنبال یک شامپوی ملایم باشید که حاوی ماده ضخیم کننده نیز باشد ، مانند:

شامپو روغن آرگان طبیعی ایوب صبری حجم 600 میلی لیتر

شامپو روغن آرگان طبیعی ایوب صبری با فرمول صد در صد گیاهی باعث احیای موهای خشک و آسیب دیده شما می شود. روغن آرگان ،که به درخت زندگی معروف است ؛ با نفوذ به فولیکول های موهای آسیب دیده آنها را تغذیه میکند و از آنجایی که سرشار از ویتامین E میباشد مراقبت فوق العاده ای از موهای شما را فراهم میکند. فرمول این شامپو غنی از کراتین گیاهی می باشد که باعث محافظت از موهای آسیب دیده و ضخیم شدن موهای نازک میشود.

آمینو اسید
بیوتین
جینسنگ
روغن نعناع


شامپوی ملایم برای موهای مجعد


موهای مجعد یا موج دار تمایل به خشکی دارند زیرا روغن نمی تواند رشته ها را به آسانی بپوشاند ولی موهای صاف این چربی را دارد. موهای فرفری برای نرم ماندن و جلوگیری از خشک شدن به رطوبت بیشتری احتیاج دارند.

افرادی که موهای مجعد دارند باید از شامپوی ملایم استفاده کنند اما باید سعی کنند هر روز از این شامپو استفاده نکنند.

شامپو ملایم برای موهای رنگی یا شیمیایی


شامپو های ملایم برای موهای رنگ شده مناسب هستند زیرا حاوی مواد پاک کننده ای سخت نیستند که اغلب رنگ آنها رااز بین ببرد یا به مو آسیب برساند.

شامپو ملایم برای شوره سر


سورفاکتانت های قوی می توانند با خشک شدن پوست سر ، شوره سر را بدتر کنند و سلولهای زیرین پوست روغنهای بیشتری تولید کنند.

شامپو ضد شوره پنتن سری Pro-V حجم 500 میلی لیتر

حاوی نرم کننده و پرو ویتامین ، خاصیت ضد شوره و قدرت بالای تمیزکنندگی موها ، محصولی ویژه برای افرادی است که دارای شوره و در امتداد آن خارش سر میباشند.

برای مقابله با شوره سر ، به دنبال یک شامپوی ملایم باشید که حاوی روی پیریتونین به عنوان یک ماده افزودنی باشد. تولید سلولهای پوستی را کند می کند و از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند.

آیا می توانید از شامپو ملایم در نوزادان استفاده کنید؟


یک شامپوی ملایم برای نوزادان توصیه می شود . شامپوهای مخصوص کودک فرموله شده معمولاً حتی خفیف تر از شامپوهای بزرگسالان هستند و ممکن است حاوی موادی باشند که ازسوختن چشم جلوگیری می کنند.

اولین شامپو، موهای کودک را نرم، براق و خوشبو می کند. چشم را نمی سوزاند

پاک کننده

دارای عوامل پاک کننده ملایم که آلودگی ها را از مو و پوست سر پاک می کند.

باز کننده گره مو

این شامپو دارای عواملی است که از گره خوردن مو پیشگیری و شانه کردن آن را اسان می کند.

به دنبال شامپوهایی باشید که فاقد سولفات باشند (مانند سولفات سولفات سدیم یا سدیم سوراخ سدیم) ، اما حاوی موادنرم کننده مطبوع مانند سیلیکون ها ، پروتئین ها و روغن ها هستند.


شامپو های ملایم بر خلاف شامپو های معمولی یا شفاف کننده ، پاک کننده ها را بدون آسیب و سوزش فراهم می کنند و شفافیت به موهای شما می دهند

اگر موهای شماچرب یا کثیف است ، باید همچنان از شامپوی شفاف تر و قوی تر استفاده کنید ، اما باید فقط هفته ای یکبار از آن استفاده کنید. در روزهای دیگر می توانید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

بسیاری از شامپوها بر اساس نوع مویی که منظورشان است ، به بازار عرضه می شوند. شامپوها برای موهای روغنی خاصیت مواد شوینده قوی تری دارند ، در حالی که شامپوهایی که برای موهای رنگی ، تحت درمان ، سفید شده و یا موهای خشک استفاده می کنند از سورفاکتانتهای ملایم تر برای کاهش برداشت روغن استفاده می کنند.

شامپوهای کودک معمولاً ملایم هستند و چشم را تحریک نمی کنند.

هنوز می خواهید مواد موجود در برچسب را بررسی کنید تا بدانید که نوع شامپویی را انتخاب می کنید که برای موهای شما مناسب است….

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
خانه
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من