چند نکته برای جلوگیری از شکستن ناخن ، تقسیم شدن ناخن ها و موارد دیگر

شما باید با دقت و صبر زیادی از ناخن های خود مراقبت کنید .

ناخن های زیبا  یک شبه درست نمیشه.

با رعایت نکات ساده ای که در زیر توضیح داده شده ،

می توانید ناخن هایی داشته باشید که همیشه آرزو داشته اید.

.

1- دست و ناخن های خود را تمیز نگه دارید

. دستان خود را با صابون ملایم دست بشویید و با استفاده از برس ناخن ناخن های خود را کاملاً از بالا ، در امتداد چین ها و زیر آنها که معمولاً کثیفی پنهان می شود ، بشویید

2-پس از شستن دست ها ، دست ها و ناخن های خود را مرطوب کنید

مرطوب کردن ناخن برای جلوگیری از شکستگی
کرم دست و ناخن نوتروژینا

آب پوست شما را آبرسانی می کند ، اما ناخن هایتان را کم آب می کند. برای جبران آن ، باید پس از هر بار شستشو ، دست و ناخن خود را مرطوب کنید.

کرم مراقبت دست و ناخن نوتروژینا یک محصول فوق العاده برای تقویت ناخن ها و پوست اطراف آنها می باشد. این کرم حرفه ای با فرمولی بی نظیر طراحی و ساخته شده است. مواد و ترکیبات استفاده شده در این کرم باعث استحکام بیشتر ناخن و زیبایی هر چه بیشتر آنها می شود.

3-هنگام انجام دادن هر کاری از دستکش مخصوص استفاده کنید

انجام کار نه تنها بر روی دستان شما تاثیر بد داره ، بلکه برای ناخن های شما نیز بسیار مضر است. شستشوی زیاد ،کار باغبانی ،کارها سخت یکی از رایج ترین دلایل خشک و شکننده شدن ناخن ها است. دستکش بهترین دوست ناخن شماست

استفاده از دستکش برای جلوگیر از شکستن ناخن

4-ناخن های خود را لاک بزنید

آاستفاده از لاک ناخن ، حتی اگر فقط یک لایه پایه شفاف باشد ، از ناخن های شما محافظت می کند و از دست دادن رطوبت را کاهش می دهد.

5-از استفاده بیش از حد از مواد پاک کننده لاک ناخن خودداری کنید

پاک کننده های لاک ناخن ممکن است حاوی حلال های قوی مانند استون ، الکل ، اتیل استات یا بوتیل استات باشند که همه برای ناخن های شما مضر هستند.

6-در هنگام کوتاه کردن ، ناخن خود را کاملا گرد کنید

ناخن های بلند و پرانتز هنگام انجام کارهای روزمره تمایل دارند به راحتی بشکنند. ناخن هایی با طول کوتاه تا متوسط ​​با نوک های کاملا گرد ، کمترین شکنندگی را دارند.

کرد کردن ناخن برای جلوگیری از شکستن از ناخن

7-از سخت کننده های ناخن استفاده نکنید

از سخت کننده های ناخن برای افزایش مقاومت ناخن های شکننده استفاده می شود. با این حال ، متخصصان پوست استفاده از آنها را توصیه نمی کنند زیرا ممکن است حاوی رزین تولوئن-سولفونامید-فرمالدئید باشد ، که در واقع باعث خشک شدن ناخن های شما می شود.

8-مراقبت از کوتیکول

هرگز کوتیکول های خود را بریده و برش نزنید ، زیرا این امر می تواند باعث التهاب و عفونت شود. فقط آنها را به آرامی به عقب فشار دهید.

مراقبت از فولیکول
محلول از بین برنده پوست اطراف ناخن هیدرودرم

این محلول 8 میلی لیتری حاوی هیدروکسید پتاسیم است که با تخریب کراتین، کوتیکول‌های مرده را در خود حل و پتاسیم موجود در این ماده به روشن‌تر شدن سطح ناخن کمک می‌کند. محلول از بین برنده‌ی پوست اطراف ناخن با حجم 8 میلی‌لیتر حاوی ویتامین C است که با کمک به جذب آهن از ضعف ساختار ناخن و تغییر شکل و رنگ آن‌ها جلوگیری می‌کند.

9-ناخن های خود را گاز نگیرید

10-از ناخن به عنوان ابزار استفاده نکنین

11-در زمان هوای سرد دستکش گرم بپوشید

در حالی که آب ، استون و سایر مواد شیمیایی سخت ناخن های شما را خشک و شکننده می کند و باعث شکافتن آنها می شود ، هوای سرد نیز می تواند این وضعیت را بدتر کند ، به خصوص هنگامی که بدون دستکش گرم بیرون می روید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *